Περι παιδειας

Πέμπτη 6 Δεκεμβρίου 2007

"Και πρωτα απ'ολα τι εννοουμε λεγοντας παιδεια;Την πληροφορια, την τεχνικη, το διπλωμα εξειδικευσης που εξασφαλιζει γαμο, αυτοκινητο και ακινητο με πληρωμη την πληρη υποταγη του εξασφαλισθεντως ή την πνευματικη και ψυχικη διαπλαση ενος ελευθερου ανθρωπου με τεχνικη αναθεωρησης και ονειρικης δρομης με αγωνια απελευθερωσης και με διαθεσεις μιας ιπταμενης φυγης προς τα αστρα;" Μανος Χατζιδακης

Μετα το παραπανω κειμενο ισως και να ειναι περιτα αυτα που ακολουθουν, αλλα αισθανομαι οτι χρωσταω να τ α γραψω.
Η παιδεια ενος λαου καθοριζεται απο την καθημερινοτητα κ
αι οχι απο τα διπλωματα του.Τι παιδεια εχει αυτος που αφηνει το αυτοκινητο μπροστα σε ραμπα για ατομα με αναπηριες;αυτος που πεταει το τσιγαρο του στη θαλασσα;αυτος που καιει δαση για λευτα;αυτος που παρακολουθει την ζωη του "εθνικου παπαρο-σταρ" και εχει στη δισκοθηκη του τον κατμαν;Γιατι ενας γιατρος που ακολουθει τα παραπανω εχει παιδεια ενω ενας σκουπιδιαρης οχι;ποια η διαφορα τους;
Και δυστυχως αυτοι που εκπαιδευουν μας ποτιζουν με το ιδιο δηλητηριασμενο νερο που κανει τον κορμο μας να σαπιζει και γινεται οπως αυτον των ανθρωπων με "παιδεια"....
Εγω σταθηκα τυχερος, και ειχα σε αυτα τα 12 χρονια "εκπαιδευσης" μου τρεις καθηγητες που ειχα μου εδειξαν πως να ποτιζω μονος μου τις ριζες μου εξεταζοντας τις πηγες νερων που μου προσφερονται και να ανθιζω για ολους, ειτε καποιοι βλεπουν τα ανθη μου
ασχημα ειτε τα βλεπουν γεματα ενεργεια.Σε ολους στην ταξη τα ιδια λεγανε, αλλα ποσοι λιγοι τους ακουγανε και ποσοι λιγοτεροι τους καταλαβαιναν κανεις δεν ξερει....
Κυριοι Σταθη,Βασιλη,Αριστειδη σας Ευχαριστω...